Choć sklepy internetowe stają się coraz popularniejsze, to i tak są branże, w których niektórzy mają szczególne opory przed zakupami drogą elektroniczną. Opory takie wzbudza na przykład zamawianie przez Internet produktów z branży remontowo-budowlanej.
Problem nie dotyczy oczywiście produktów, które wszędzie są takie same i które już znamy skądinąd. Pewnie wszyscy zgodzą się, że chemiczne środki czystości przed wiosennymi porządkami możemy równie dobrze kupić w osiedlowym markecie, jak i w internetowym sklepie Leroy Merlin czy jakimkolwiek innym. Jakość naszych porządków na tym nie ucierpi, a może poprawi się kondycja finansowa, bo wszystko, łącznie z środkami czystości, w Internecie jest tańsze.
Problem jednak pojawia się przy zakupie materiałów remontowych, takich jak: kafelki, farby, tapety, panele podłogowe i tak dalej. Po pierwsze, nie wiemy nigdy, czy zdjęcie oddaje wiernie ich wygląd i kolorystykę czy też lekko ją zakłamuje. Nie ma tu nawet mowy o złej woli sklepu, po prostu różne barwy potrafią wyglądać różnie w zależności od światła, jakie na nie pada. Za pośrednictwem Internetu nie poznamy również na przykład faktury danego przedmiotu, a w wypadku paneli czy glazury może to być sprawa bardzo istotna.
Drugim problemem jest obawa, że w transporcie nasze zamówienie, często bardzo delikatne, jak wspomniane wyżej kafelki, zostanie uszkodzone i zostaniemy z wadliwym towarem i bez możliwości zwrotu czy reklamacji.
W zasadzie jednak oba problemy nie znajdują potwierdzenia w życiu codziennym, przede wszystkim za sprawą obowiązujących przepisów, które pozwalają nam w przypadku zakupu przez Internet w przeciągu dziesięciu dni odstąpić od umowy bez podawania przyczyny. Możemy zatem zwrócić towar, jeżeli ten okaże się inny, niż sądziliśmy na podstawie zdjęć na stronie internetowej. Oczywiście, może to być czasochłonne, dlatego lepiej zakupy robić z większym wyprzedzeniem. Inną opcją jest zdecydowanie się na zakup towaru w sklepie, który jednocześnie posiada sklep online oraz tradycyjny, tak jak wspominane wyżej Leroy Meriln. Wówczas to możemy obejrzeć na towar na miejscu i dopiero potem zakupić go przez stronę internetową. Co więcej, odebrane produkty będziemy mogli również zwrócić w dowolnym sklepie stacjonarnym, a to także pozwala skrócić i ułatwić cały proces reklamacji.
Nie należy też obawiać się dostarczenia uszkodzonego towaru, gdyż ten zawsze możemy przejrzeć i sprawdzić przy kurierze, a zresztą równie dobrze wadliwy produkt mógłby nam dostarczyć sklep stacjonarny. Nie ma w tych przypadkach różnicy, procedura reklamacji jest taka sama, zwłaszcza jeśli zadbaliśmy o znany i dbający o klienta sklep internetowy.