Identyfikatory w branży budowlanej, niezbędne w pracy za granicą

Każdy przedsiębiorca, zatrudniający osoby pracujące na placach budowy, musi pamiętać o tym, aby wyposażyć swoich pracowników w identyfikatory.
Jakie czynności należy wykonać, aby zamówić identyfikator w branży budowlanej? Po pierwsze należy przejść przez dwa etapy. Pierwszym z nich jest zarejestrowanie się, jako osoba, która chce zamówić identyfikator. Taka osoba nazywana jest bestillerem. Następnie otrzymuje ona indywidualny, przypisany konkretnie tej osobie login, czyli bestiller-ID. Przejście tych dwóch etapów pozwala na złożenie zamówienia.


To do pracodawcy należy obowiązek zarejestrowania osoby, która zamawiać będzie identyfikatory. Często, w większych zakładach pracy, zdarza się tak, że pracodawca może mieć nawet kilku zamawiających. Podobnie jest w przypadku samodzielnych przedsiębiorców, którzy również muszą najpierw zarejestrować samych siebie, jako zamawiającego.
Osobą zamawiającą może być jedynie osoba, która zatrudniona jest w danym zakładzie pracy i posiada przydzielony personalny numer lub ewentualnie takowy, tymczasowo przypisany.
Specjalny login do złożenia zamówienie otrzymujemy mailem. Jeżeli rejestrujemy się właśnie drogą elektroniczną, wówczas już po czterech godzinach pod wysłania, na naszej skrzynce pojawi się aktywny login.
Identyfikatory dla innych osób pracujących w firmie zamówić można dopiero wówczas, gdy jako pracodawca, samemu takowy się posiada. Do obowiązków tej osoby należy również sprawdzenie tożsamości pracowników, najlepiej na podstawie paszportu. Konieczne będzie również wykonanie kopii tych dokumentów, które przesyła się wraz z formularzem zgłoszeniowym.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *